GroenLinks vraagt aandacht voor onveilige situaties rond de basisscholen. De gevaarlijke situaties ontstaan vaak door de drukte als kinderen door hun ouders naar school worden gebracht en van school worden gehaald met de auto. Zo ontstaat er niet alleen een onveilige situatie voor het autoverkeer rond de basisscholen maar ook voor de basisschoolleerling die per fiets naar school komt. GroenLinks vindt het erg belangrijk dat een basisschoolleerling veilig naar school moet kunnen fietsen.

Ondanks het kleine budget voor verkeersveiligheid heeft GroenLinks aan de wethouder gevraagd hoe we met weinig middelen toch een veilige situatie rond basisscholen kunnen creëren.

Ook bij middelbare scholen kunnen zich soms onveilige situaties voor doen. Een deel van die onveiligheid daar komt ook door het gedrag van de verkeerdeelnemer rond middelbare scholen. Te denken valt aan drie of vier personen die naast elkaar fietsen.

Naast het aanpakken van onveilige situaties denken wij dat er ook veel winst te behalen is bij het gedrag van verkeersdeelnemers. GroenLinks heeft de wethouder gevraagd welke mogelijkheid en middelen zij hierin heeft.